2010/01/10

Grecia



Grecia magyarra fordítva Görögországot jelent, amit az ókori Római Birodalomban a szépség istennőjéről nevezték el. Úgy tartják, hogy ennek a városnak a a legkedvezőbb a klímája, az átlaghőmérséklet 24 fok egész évben.

Új geocachinges láda jelent meg, a rejtőnek még csak egy megtalálása van (viszont az a sokat emlegetett nano Herediában, le a kalapot előtte tényleg). Úgy gondoltam, hogy vasárnap délelőtt, amikor kevés forgalom van felkutatom a tőlem 30 km-re fekvő ládát.

A reptérnél három felé ágazott az út: balra a reptér, középső sáv San Ramon, jobbra Alejuela. A GPS arra utasított, hogy tartsak jobbra. Kiderült, hogy nem arra kellett volna mennem, így az amúgy 20 km-es autópálya helyett cirka 40 km-es kerülő utat kellett tennem, de nem bántam, mert kellemes, hangulatos vidéki tájon keresztül értem a célhoz. Isten áldja a GPS feltalálóját. Sokkal könnyebb így a dolgom, nem stresszelek, nem kell a nem létező táblákat figyelnem, és ha rossz helyen fordulok be, akkor is újra tervezi az útvonalat (egészen addig amíg le nem térek a térképről... volt már rá példa, ugye Feri?). Útközben sok szép helyet láttam, sőt egy lehetséges rejtési hely koordinátáit is feljegyeztem magamnak. Lehet, hogy oda majd visszamegyek, és rejtek egy ládát egy hatalmas fa gyökereihez.

A rejtőről még tudni kell, hogy nincs gps-e, ezt tudva meg sem lepődtem, hogy a koordináta a templomtól 90 méterre lévő trafik felé mutatott. Semmi para, körbejártam a templomot, mindent lefotóztam, majd bementem a templonkertbe. A leírásban az volt megadva segítségként, hogy: a Groto Szűz Mária szobornál keresd, vigyázz a szúrós bozóttal. Mindenki tudja, hogy a susnyákos a specialitásom, főleg, ha egy kezdő fejével kell gondolkodni (egy haladó eleve nem rejti oda). Kb 5 perces keresgélés után meglett. Első megtaláló lettem sokadszorra!!! Mint haladó, 3 méterre a rejtés helyétől találtam egy nagyon szupi helyet az egyik növény gyökerénél, ami nem is szúr. Szólni is fogok a rejtőnek, hogy tegye inkább át oda, mert esős évszakban szét fog ázni a ládája.



A templom érdekessége, hogy a hagyomány szerint vasból készült, melynek elemeit Belgium Görögországnak szánta, de tévesen a Costa Rica beli névrokonának lett kézbesítve. (Úgy látszik már akkor ilyen "megbízható" volt a posta!!!)

A Szűz Mária szobor a Lourdes-i Szent Bernadett-es történetet örökítette meg. Tényleg nagyon hangulatos a kis patakkal és sziklával. Viszzafelé sikerült az autópályán mennem, és secc perc alatt haza is értem. Tetszett a rejtés a helye, megérte elmenni. De annak örülök a legjobban, hogy végre kimerészkedtem egyedül, nem tévedtem el, és jól éreztem magam.

Bónusz kép. Ilyen nagy lett Javier. Róla azt kell tudni, hogy kb másféléves kora óta ismerem. Rohan az idő...



3 comments:

  1. nagyon durva a kesztyűs kép...:))))))

    ReplyDelete
  2. Loggolhatnád az összes utatokat, térképre rakva tracklogokat, kiváncsi lennék a bejárt útvonalakra...

    Bernadett-es történet miről szól? :))

    ReplyDelete
  3. Igen, ez valóban jó 5let, de a Ferire hárul ez a nemes feladat, sajna én nem értek hozzá, de már megígérte, hogy csinál egy ilyen térképet!

    A Szent Bernadettes történetet itt találod: http://hu.wikipedia.org/wiki/Bernadette_Soubirous

    Röviden annyit erről, hogy:

    1858. február 11-én Bernadette Soubirous a Gave folyócska közelében, egy barlangban sugárzó fehérbe öltözött női alakot látott, aki szótlanul rámosolygott, majd eltűnt. A szép ismeretlen három nap múlva újra megjelent, és ettől kezdve július 16-áig bezárólag még további 16 alkalommal. Február 18-án, a harmadik találkozás alkalmával már meg is szólította a lányt, és február 25-én megmutatta a gyermeknek a barlang lábánál lévő rejtett forrást. Március 26-án a Szűzanya megnyilatkozott előtte. Többször is felszólította, hogy menjen a falu papjához, és mondja meg neki, hogy építtessen templomot a forrás mellé, és tegye zarándokhellyé.

    Bernadette elbeszélését hitetlenség fogadta, de a lány a legszigorúbb kihallgatások alatt is ragaszkodott kijelentései igazságához. Ezután pedig a forrás mellett valóban csodálatos gyógyulások szemtanúja volt a falu népe. A csodák világhírűvé tették a helyet. Ma Lourdes a világ legnagyobb Mária-búcsújáró helye, a reménység forrása, ahol még ma is sok ember meggyógyul az itt fakadó víztől, a tudomány pedig nem talál erre magyarázatot.

    ReplyDelete