2010/01/06

Első nap Costa Rica-n

Az időbeli sorrendtől kismértékben eltérve itt az ideje, hogy megírjam CR-n töltött első napomat.

Megérkezéskor elég fáradt voltam, és sok dologra nem is emlékeztem, amit Detti a lakásban akkor megmutatott. De sikerült jól kipihennem magam, és másnap reggel indultam Barva-ba a Café Britt farmra. A reptérről Detti lakásához menet megjegyeztem hogyan tudok elmenni Heredia egyik főutcája mellet lévő Burger King-hez, és gondoltam, hogy majd onnan hivatok taxit. Nagy élmény volt a gyaloglás első reggel, mert jó meleg idő volt, és minden új volt még, meg a szabadság érzése is jó volt, hogy most egy hónapig reggelenként munka helyett kirándulni indulok.



A Burger King-nél ért az első meglepetés, hogy nem tudtak angolul, pedig csak azt akartam, hogy hívjanak egy taxit. Kimentem az utcára és leintettem egyet, a vezető sem beszélt angolul, de ő könnyen megértette, hogy Barva-ra akarok menni a kávé farm-ra. Mikor odaértem és megvettem a jegyet, még volt pár perc a kezdésig, és sétáltam egyet, mert még mindig nem tudtam betelni a növények sokszínűségének látványával.



Az előadás nagyon jó volt, és azért tetszett, mert nem arról szólt, hogy elméletben elmondták kávé termesztésének folyamatát, hanem volt egy működő kis farm, ahol a kávé előállításának minden lépését megmutatták a kávécserjétől kezdve a kávé előállításán keresztül a kész ital minőségének ellenőrzéséig. Detti szólt előre, hogy van egy kis játék közben, és jelentkezzek, mert kalapot lehet nyerni. Az előadás után bementem még az ajándékboltba, majd vettem a kalapom, és indultam vissza Herediaba, a portáról hívtak taxit. A Burger King-ig akartam menni, de aztán korábban kiszálltam, és inkább gyalog mentem, mert még minden ugyanúgy új volt, mint két órával korábban és minél többet akartam látni.




Eredetileg úgy terveztem, hogy elmegyek InBio parkba, de mivel csak kettőig volt nyitva Detti ajánlott egy ládát Heredia főterén a templomnál, és oda mentem. Mondta, hogy indítsam a stoppert mikor templom kerítése mellett meglátom a telefonfülkét, mert annak a közelében van a láda. Mivel tudtam, hogy Neki a telefonfülke első megpillantása után csak 2 hónappal lett meg a láda, úgy gondoltam Nekem felesleges keresni, ha csak 1 hónapot leszek. Mivel elfelejtettem, hogy mágneses nanóról van szó, de azt tudtam, hogy kerítésnél van kívülről, azt hittem, hogy a kerítés oszlopon lévő lámpabúrában van. Kicsit néztek is az emberek, hogy felmászok kerítés oszlopra, és megpróbálom lámpabúrát leszedni, de nem mozdult. De azért nadrágomat sikerült elszakítani, mikor másztam le. Szakadt nadrággal láda nélkül elkezdtem kerítést jó alaposan átnézni, és 15 percen belül meglett. Ekkor ugrott be, hogy Detti mondta mikor indultam, hogy mágneses nanó, meg korábban is említette, mikor mesélte, hogy megtalálta. Ha erre emlékszek könnyebb lett volna. Utána megnéztem templomot és főteret, meg azt a kerek épületet, ami alatt az az alagútrendszer van, ami régebben kivezetett Herediaból.




Este elmentünk Barvara megkeresni egy másik nanót. Először templom főbejáratánál kezdtük keresni, és gondoltuk is, hogy biztos valami komolya gond van a rejtővel, ha tényleg egy ilyen forgalmas helyre rejtette a ládát. Azt hittük GPS pontatlan, mert egészen máshová mutatott, oda ahová kocsival parkoltunk. Aztán telefonos segítséggel kiderült, hogy tényleg ott van, és utána Detti gyorsan megtalálta. Ez a láda két szempontból is különleges:
-Ez volt az első olyan láda, amit mások nem találtak meg előttem
-Ez volt az első olyan láda, ahol úgy lettem első megtaláló, hogy Detti találta meg elsőnek:)




Sok dolog tetszett CR-n, de az egyik legjobb volt a sok geocaching, és a találati arányunk 100% lett, ami nem is olyan rossz, sokkal jobb nem is lehetne.

7 comments:

  1. biztos, hogy jól számoltál?:) - ha egy-két ládát kétszer, háromszor is megtalálsz, valamint az általatok rejtetteket is számolod, 100 százalék fölé lehetne vinni az arányt!:) (elképzeltem a járókelők arcát, amint kúszol a lámpaburához....:)))))))))))))))

    ReplyDelete
  2. ??? most akkor ki lett a megtalalo? Vagy egyszerre talalta meg Detti egyik, meg Ferko masik szeme?

    ReplyDelete
  3. Es mi lett a szakadt gatyaval? Megvarrtad?

    ReplyDelete
  4. Micsoda komment áradat :)))

    Amúgy mindketten megtaláltuk a ládát, csak különböző időben. Én júliusban kerestem, és szeptemberre lett meg többszöri próbalkozás után. Feri egyedül kereste első nap, és ő 15 perc alatt találta meg.... No comment. Hehehhe.

    ReplyDelete
  5. a megtaláló természetesen Detfer!:)

    ReplyDelete
  6. Mop, azt azert nem hiszem, hogy a Ferko csak egy gatyat vitt volna magaval! Vagy kinezed belole? :D

    ReplyDelete
  7. Jo hogy ennyire erdekesnek tartod a bejegyzest, hogy minden reszlete erdekel, meg az is, hogy mi lett a szakadt nadraggal.

    Majd a kovetkezo postban irok rola:)

    ReplyDelete