2009/11/26

Thanksgiving

Hálaadás napja

Az USA-ban minden november negyedik csütörtökén ünneplik, a hagyomány szerint az őszi betakarítások után adnak hálát a termésért. Piros betűs ünnepnek számít, amikor is az egész család -a távoli rokonokat is beleértve hogyha megtehetik- összegyűl, hogy együtt töltse a napot. Mindenki nagyon figyel arra, hogy ne bántsa meg a másikat, és még a kelleténél is kedvesebbek, figyelmesek egymással. Sütnek-főznek, a mesterségesen szaftosított töltött pulyka elengedhetetlen tartozéka ennek az ünnepnek. Emellett, még krumplipüré, édeskrumpli, almaszósz, áfonyaszósz és sütőtöktorta is az asztalra kerül. A férfiak NFL meccseket néznek és kitárgyalják az elmúlt év eseményeit, míg a nők valami vígjátékot néznek a tévében a gyerekekkel vacsora után.

Amiről már kevesebben tudnak, hogy a Hálaadást követő pénteket Fekete Pénteknek is nevezik. Hatalmas árleszállítással hívják fel a figyelmet magukra az áruházak, így a program két részre oszlik, vagy további NFL meccseket néznek a tévében, vagy pedig a bevásárló központban töltik az időt: moziba mennek, és vásárolnak.

Costa Ricán ez az ünnep sem honos, csupán a nagy amerikai multi cégeknek köszönhető, hogyha némelyik étterem étlapján szerepel ez a speciális menü.

Ha már itt tartunk, akkor én is készítettem egy hármas listát ez okból:


1. Hálás vagyok a családomért, hogy ebben az évben is többen vagyunk, mindenki egészséges, és hogy otthon lehettem velük egy kis időre. Illetve a barátaimért, hogy ők is életem reészesei, és ők is jól vannak.

2. Hálas vagyok azért, hogy sok szép helyen jártam az elmúlt években, hogy egy teljesen más világot is megismerhettem, mint ahova születtem.

3. Hálás vagyok azért, hogy az életemnek egy nagyon szép szakasza lezárult. így utólag visszatekintve, nehéz és fájdalmas volt a búcsú, de túl vagyok rajta, erősebb és tapasztaltabb lettem általa.

Ki mint veti ágyát, úgy alussza álmát. Kívánom nektek, hogy legyen legalább 3 olyan dolog, amiért ti is köszönetet mondotok ha visszatekintetek az elmúlt évekre. Megéri megállni egy pillantra, és végig gondolni ezeket. Akkor talán szebbnek látjuk és jobban értékeljük az előttünk lévő holnapokat is.

No comments:

Post a Comment