2010/03/03

Szabályok

Megőrjítenek! A sírba tesznek!!! Két hete másról sem beszélnek, minthogy megváltozik a törvény a vezetés terén. Most már mindent büntetni fognak, de nem akárhogyan, hanem itt is bevezetik a pont rendszert, és felemelik a büntetéseket is a csillagos égig. Nincs több piros lámpás áthajtás, stop táblánál meg nem állás, véget ért az utcai vidámpark jellegű dozsemozás. (Legalább is ezt akarták elhitetni a néppel).

Mindezzel nem is lenne semmi bajom, ha nem találnának ki olyan hülyeséget, hogy legyen nálunk is kötelező az elsősegély doboz (fellebbeztek, hogy a tűző napon jóval a szavatossága előtt tönkre menne), tűzoltó spray, kötél a kocsi megbikázására, 2 elakadás jelző háromszög (ez eddig is kellett), fényvisszaverő mellény (ilyet küldött anya, ez is megvolt). Még ezzel sem lenne baj, de én hiszékeny, szerencsétlen, aki főállásban szívatom saját magam meg is vettem mindezt, mert beparáztam, hogy úristen, most mi lesz? Ki akarja, hogy inge-gatyája erre menjen el! ERRE mit ad isten? Hétfőn hatalmas ellenőrzés, 250 büntetés stb. Rá két nappal meg mi van? Na mi? Nem fogjátok elhinni, de már eltörölték a pontrendszert, és ennek az életmentő felszerelésnek a szükségletét is. Azt hittem a guta megüt!!!! És mindez miért???? Mert ennyi idő után sem voltam képes megtanulni, az első és legfontosabb aranyszabályt! MANYÁNA!!!!! Minden manyána!!!!!!

De ez nem minden! Ugye a rendszámtábla nap be nem tartásának a büntetését is 6-szorosára emelték, ami azért már elgondolkodtató, hogy érdemes betartani. Én szerencsétlen (már megint) persze betartottam. Fél 6-kor elindultam munkába gyalog, viszonylag hamar be is értem, kb. 1 óra tíz perc alatt. Már a hajnali utazás is kalandosnak ígérkezett: a buszsofőr összeszólalkozott egy pacákkal, aki az úttest szélén gyalogolt, majdnem leszorította az útról (erősebb elve alapján, ő majd megmutatja ki az úr a háznál!), mire a másik válaszul a baseball labdáját vágta neki a busz oldalának, majd az ablaküveget célozta meg, az utasok torkából felszakadó elfojtott sikoly hatására végül meggondolta magát...

És persze egy rendőr sem volt az úton, se oda, se visszafelé... Jellemző! Érdemes jó polgárnak lenni, és betartani a szabályokat? Nem...

De ami a legjobban kiborított, hogy mikor esedékes a Törpilla vizsgája? Na, mikor? Hát márciusban! És ez miért baj? Miért? Mert a vélemények nagyban megoszlanak a sötétített ablaküvegről, de két dologban egyet értenek.

1. A hátsó ablak nem lehet sötétített.

2. Az oldalsó ablaküvegnek 70%-ban átláthatónak kell lennie.

Ha a szívemre teszem a kezem, akkor azt kell mondanom, hogy Törpillánál ez olyan 60%-ot jelent enyhe jó indulattal. Nem limuzin sötét, de azért láttam már egy árnyalattal világosabb ablaküveget is. A jóhír viszont, hogy van kiskapu. Mert ugye miért ne lenne? A Costa Rica-iak igen leleményesek ilyen szempontból. Ez pedig a következő: nem rendelkeznek megfelelő eszközzel, ami kimutatná, hogy melyik ablaküveg mennyire sötét, azaz nem tudják bizonyítani a 70%-os határt!!!! Ha pedig nem tudják bizonyítani, akkor nem büntethető. Maximum vizsgán jár pontlevonás érte.

Ennek örömére ma megváltam a sötétített hátsó ablaktól. Az oldalsótól nem. Több ok miatt. Az első az, hogy a nagy melegben jól jön. A második pedig az, hogy így egy fokkal nagyobb biztonságban érzem magam, amikor egyedül vezetek.

Reméljük minden rendben lesz a vizsgán is. Még csak második évét töltötte be Törpilla, elvileg simán át kellene mennie.

Ja, és ami a legjobb! Azért is büntetnek, hogyha az éves matricán kívül bármi más van az szélvédőn!!! Úgyhogy leszedtem a vészhelyzet esetén elérhető telefonszámot, és az olajcsere esedékes idejét jelző matricát is. Ha ez őket boldoggá teszi, akkor legyen nekik igazuk... Minden csoda három napig tart.

Törpilla ma megint meglátogatta családját, itt a kép.



1 comment:

  1. nem mondom, hogy nincs igazad, de a közlekedési szabályokat nem azért kell betartani, mert ott a rendőr...

    ReplyDelete