2010/03/23

A kakas, a hajnal és az eszement


Végre én is csináltam egy multi ládát. Nem könnyű, mert ki kell választani legalább 2-3 állomást, feljegyezni minden egyes koordinátát, és mivel itt nincs jelszó (mint a magyar oldalon), amivel érvényesíted a sikeres megtalálásodat, ezért rendszerint valami fejtörő feladványt kell kitalálni, ami elvezeti a kessingelőket a végső állomáshoz.

A Sabana parkban már próbálkoztam egy ládával, aminek az lett az eredmény, hogy secc perc alatt el is lopták akárhányszor pótoltam. Rettenetesen elkeseredtem, mert nem csak az én ládám járt így, hanem bárkié másé is, aki előttem próbálkozott ilyesmivel.

A gondolat nem hagyott nyugodni, hogy a Sabana park megérdemel egy ládát. Innen jött az ötlet, hogy egy multiládát kéne csinálni, melynek több előnye van:
1. A végső állomáshoz csak akkor jutsz el, hogy megoldod a fejtörő feladatokat, tehát ha igaz az a feltevés, hogy van aki direkt lopja a ládákat, akkor annak is meg kell dolgoznia azért, hogy megtudja a láda tényleges hol létét.
2. A végső állomásnak nem feltétlenül kell a parkon belül lennie, elég, ha csak a közelében van. A felüljáró tűnt a legjobb választásnak ebben az esetben, mert nem csak közel van a munkahelyemhez (ez által könnyű karbantartani), de nem annyira feltűnő a kívülállók számára, ha valaki arra jár és keres valamit, mintha ugyanezt teszi egy sétáló parkban.



Kiindulópontnak a kakast választottuk. Az 1985-ben készült csempe szerű alkotás tökéletesnek bizonyult, mert két táblán könnyen találtunk számokat, ami a matematikai műveletek elvégzése után a következő ponthoz vezeti a játékosokat.



A második pont a hajnal újjászületése. Igen, elég nagy fantázia kell hozzá hogy ebben valaki meglássa a hajnalt, de az itt található tábla szintén hasznos volt, mert a relációs műveletek elvégzése után a harmadik ponthoz mutat.

Bevallom, nekem nem tűnt fel az egy pár fül, de messziről azért jobban látszik annak ami. Nincs semmi a két fül között, ezért kereszteltük agyamentnek, vagy szebben fogalmazva: eszement.



Itt is volt egy tábla, ami a negyedik és egyben utolsó állomáshoz irányítja a népet, méghozzá a felüljáróhoz. Itt bízunk benne, hogy van annyira jó helyen a nano, hogy nem veszik észre mások, de a kessingelők azért megtalálják. Segítségnek még azt megadtuk, hogy "fent és kelet felé tartó forgalom". Kíváncsi vagyok, hogy mit szólnak hozzá a többiek...

A multiládát még a Patríciával véglegesítettem szombaton. Nagyon büszke vagyok erre a rejtésemre, mert sok munkát vett igénybe a pontok kitalálása és szerkesztése. Remélem a többiek is majd legalább annyira élvezik, mint mi a feladvány készítését.

Akit érdekel, a láda így került fel az oldalra:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=9a3a6afd-71c8-43b8-8f82-34b4caf61e60

6 comments:

  1. sokat dolgoztál vele!:) - tetszenek a pontok, remélem, megmarad a nano... - ki lesz az első megtaláló???:))))))

    ReplyDelete
  2. koszi :) Nem tudom, lehet, hogy a Reynaldo, esetleg a Fejvadasz, vagy egy neveto harmadik :) Majd kiderul:)

    ReplyDelete
  3. Flavio az elso megtalalo, brazil turista, mar 1 honapja van itt, ha nem tobb!!! Nagyon orult a talalatanak, mert koncert miatt le volt zarva a park, es nem jutott el mindegyik allomashoz, ezert addig alkudozott a biztonsagi orokkel, mig vegul azok mentek oda a szborokhoz, es neztek le rola az adatokat. A vegallomas ugye a hidon van, azt meg megtalalta egyedul :)

    ReplyDelete