2010/05/13

Rio Copey


Elhatároztam, hogy semmit se csinálok a hétvégén, csak pihenek. Nem is szerveztem magamnak programot, de péntek délután jött egy email a Flaviotól, hogy sikerült egy 4x4-t bérelnie, és nincs-e kedvem vele kessingelni. Hát persze, hogy volt. A megbeszélt 8 órás találkozóból háromnegyed 9 lett miattam, Flavio erre csak annyit mondott, hogy ne siessek, hisz szombat van. (Általában nem szoktam ennyit késni, de nem bírtam hamarabb felkelni).

Első állomás Rio Copey volt, nem sok megtalálója volt, és mindenki azon sírt, hogy milyen nehéz megtalálni ezt a helyet. A GPS kapsiból egy olyan helyen mondta, hogy forduljunk jobbra, ahol nem volt út... Már jól kezdődött. Második variációnak az egyik kesser által megadott támpontot használtuk. Hát ez egy kicsivel közelebb vitt minket a végcélhoz, de még mindig 3 km-re voltunk a ládától. Itt keringtünk fel-le, faluból ki-be, tehéncsordán át oda-vissza, míg végül térkép nélkül toronyirányt egy úton indultunk el (a GPS azért nem akart arra vinni minket, mert azt az utat már nem ismerte el útnak). Innen már könnyen meglett. A rejtés is jó volt, mert egy sziklaüregben volt elhelyezve egy nagyobb méretű doboz (imádom a nagy ládákat!).


Innen indultunk tovább a már karácsonykor is keresett 9 km-re lévő láda után. Kihasználva a terepjáró erejét egy folyón is átgázoltunk, bár a hídon is átkelhettünk volna, de így sokkal izgibb volt a kirándulás. 3 órát zötykölődtünk a kavicsos-köves földúton, de ekkor is minimum 4km-re voltunk... A GPS itt egy magánterületen akart áthajtani minket, nem tudom mi okból kifolyólag, de ő azt útnak vélte...

3 órával később - amikor már-már azt hittük, hogy a térképről is letévedtünk - jöttünk rá, hogy egy hatalmas kört tettünk meg, mert visszaértünk az első láda bejáratához... Majdnem sikerült Micimackót és Malackát játszanunk, de idejében rájöttünk, hogy egy helyben körözünk, így ismételten fel kellett adnunk a keresést.

Hogy Flavionak több sikerélménye legyen, ezért visszafelé benéztünk Orosiba, ahol ő levadászta Reynaldo egyik ládáját (én már tavaly megtaláltam). Farkaséhesek voltunk (gyümölcsön és szendvicseken vészeltük át a napot), ezért úgy döntöttünk, hogy a közeli tónál vacsorázunk kint a szabadban. Ez jól is hangzott volna, hogy ha nem pont sötétedéskor értünk volna oda. Mivel akkor nem látszik a tó, ezért az étterem úgy döntött, hogy már hatkor bezárnak... Két lehetőséget ajánlottak: vagy kávét iszunk, vagy átmegyünk a testvér-étterembe, ami ugyan nem a tóra néz, de ők tovább tartanak nyitva. Persze, hogy azok is hatkor zártak... Nem maradt más választásunk, mint San Joséban enni. Egy brazil pizzázóra esett a választás, mit ne mondjak ugyanolyan mint az olasz, a magyar vagy az amerikai pizza.


Ez nem pont idevág, de megemlíteném érdekességként, mert én is nem rég "világosodtam meg". Teljesen véletlenül kérdeztem meg a Flaviot (mert a spanyol és a portugál elég hasonló, én például zanzásított spanyolnak hallom, csak éppen semmit nem értek belőle), hogy a híres brazil városnak, Rio de Janeiro-nak nincs-e valami rejtett jelentése. Mire ő rávágta, hogy DEHOGYNEM! Spanyolul Rio de Enero-t jelent, azaz magyarul Január folyó!!!! Vagy ez csak nekem jelentett ekkora újdonságot?

1 comment: