2010/05/27

L O S T

Ez igazából nem kapcsolódik ide, de hozzá tartozott a minden napjaimhoz, ezért önző módon egy bejegyzés erejéig megemlékezek erről is.

Nem szoktam sorozatokat nézni, mert ha bele kezdek és az első pár rész felkelti az érdeklődésemet, akkor bizony nincs megállás. Utálok heteket várni egy-egy epizódra, és utálom ha végig kell néznem a reklámokat közben. A Lost első öt évadját egy év alatt daráltam le. Volt, hogy 3-4 fejezetet is megnéztem egymás után, volt úgy hogy hetekig egyet sem. Mikor milyen kedvem volt. Kb 1 év alatt értem a végére, és a befejező évadot már nekem is heti várakozással kellett végig kísérnem. Ez a heti adag végül olyan elvonásik tüneteket okozott, hogy a két hetes szünetben a fórumokat böngésztem, hogy vajon a többiek szerint mi fog történni, és az utolsó dupla epizódot -elveimmel ellentétben- már nem bírtam kivárni, míg feltöltik a netre, előben néztem meg kábel tévéről. A sok reklám rettenetesen idegtépő volt, ilyenkor mindig megfogadom, hogy na ez az amit soha többet.

Mit ne mondjak senki nem találta el a végét, senkinek nem lett igaza. A nép "válaszokat" várt. Én azok kevesek táborában tarozom, aki maximálisan elégedett volt a végkifejlettel. Ennél jobbat még álmodni sem lehetett volna. A tudományos, sci-fi része engem sosem érdekelt, mert ha belegondoltam az időutazás rejtelmeibe meg mi egymásba, máris megfájdult a fejem. Én egyes egyedül a karakterek sorsára voltam kiváncsi. Haza jutnak a szigetről vagy sem.

Kit érdekel, hogy a 4, 8, 15, 16, 23, 42 számsor mit takar? Most az javítana a helyzeten, hogy ha az írók a szánkba rágták volna, hogy amikor ezt beütik a számítógépbe 108 percenként, akkor a fekete füst fingik hármat tőle? Számomra mindent megmagyaráztak, nem maradt bennem kétség, mert van akkora fantáziam, hogy a többit kitalálom. Sokak azért is nehezteltek, mert hogy szerintük az íróknak fogalmuk sem volt, hogy hogyan fejezik be majd, amikor elkezdték. Könyörgöm, nem várhatjuk el, hogy egy 6 évados sorozatot betűről betűre megkomonáljanak, amikor annyi minden külső vagy belső ok közbe jöhet. Ha valaki könyvet ír nyilván változtat ezen vagy azon, amikor már a bejezésnél tart. Amikor ennyi éven át dolgoznak egy sorozaton, akkor nyilván utólag már nem tudnak rajta változtatni. Ezt ell kell fogadni és nem a csodát várni.
Aki pedig még ezek után is azt fitogtatja, hogy mi ez a sziget, az jobb, hogyha elmegy buhista szerzetesnek, talán ott kap számára elfogadható választ.

Egyedül azon izgultam, hogy ne rontsák el a végét. Kedvenc Prison Break (Szökésben) sorozatomnak indokolatlanul cseszték el a végét, mondván, hogy a főhős nem érdemelte meg a boldogságot mert sok vér tapadt a kezéhez, így mindenkinek keserű maradt a szája íze. 4 évadon át csodáltunk egy zsenit, majd az utolsó epizódban agyvérzés gyanúját sugallták, míg a ráadás részből kiderül, hogy a 190es IQ-val arra már nem telt tőle, hogy amikor két kábelköteget összeérint, akkor legalább egy kesztyűt felvegyen. Ezzel a bakival egy újdonsült feleséget hagyott maga után terhesen, akinek élete hátralevő részében 100 ezer dolcsival kell Costa Ricán bújdosnia. Na hát ez csalódás volt a köbön.

Ehhez képest a Lost-nál kellemesen csalódtam. Könnyes szemmel búcsúztattuk a karaktereket, mindenki szerepelt, aki közel állt a szivünkhöz, annak ellenére, hogy akadtak olyanok is, akiktől már a második-harmadik évadban elváltunk. Mindenki teljesítette a küldetését, ami számára fontos volt, fejlődésük során túl léptek az egyéni problémáikon, letették terheiket, és a rajongó tábor megnyugodva köszönhetett el tőlük, hiszen a kör bezárult. Mindenképpen pozitív kicsengése volt a történetnek. Hát kell ennél több?

10/10-et kapott tőlem ez a sorozat.

No comments:

Post a Comment