2010/05/17

Churro


A churro nem más, mint a tico-k által is kedvelt olajban sült tésztarudacska, amit cukroznak, és dulce de lechével (tejes karamell) öntenek nyakon. Számukra ez olyan, mint nekünk a lángos vagy fánk. Nekem egy kicsit túl édes dulce de lechével (lehet hogy nutellával akár tízet is megennék egyszerre), de finom az íze. Már messziről lehet érezni az illatát, amikor az utcán sütik.

A wikipédia szerint nagyon egyszerű elkészíteni, "csak" egy bordázott churrokészítő eszközre van szükségünk, amit minden nagyobb áruházban lehet kapni. Van hozzá recept is, aminek a hitelességét nem tudom sem megerősíteni sem megcáfolni, mert eddig csak árulni láttam, viszont a folyamat egy részét sikerült videón megörökítenem. Itt jól látszik, hogy ez a churro készítő eszköz mennyire egyszerűen néz ki. Szóljon, ha valaki már látott ilyet a Tescoban!

5 comments:

  1. de kár, hogy csak most tetted fel ezt a videoót - pont a múlt 7en volt leárazva a churrokészítő...

    ReplyDelete
  2. http://www1.rtlklub.hu/musorok/receptklub/cikk/191505

    ReplyDelete
  3. Koszi! Cseles, csak azt nem irja, hogyan szagassuk ki! A fahejszirupon kivul minden stimmel, bar lehet a mexikoiak ugy keszitik...

    ReplyDelete
  4. Most nem azert mondom de amikor eloszor meglattam a kajat egy sult bogarnak neztem ... nem is ertettem hogy birod megenni:)

    ReplyDelete
  5. Nagy a fantaziad azt meg kell hagyni :))

    ReplyDelete