2010/04/06

Szent Pál kincse

Mikulás óta terveztem, hogy a magyar példáról koppintva csinálok én is egy "húsvéti nyuszi" nevű ládát. Már kis is néztem egy helyet, amit viszonylag könnyű szemmel tartani, mert közel van hozzám, de ugyanakkor biztonságos is.


Sajnos az idei húsvéti termés a szokottnál is gyatrábbra sikerült. Egyetlen egy helyen találtam csokitojásokat, és azt a pár darabot amit egybe csomagoltak méreg drágán árulták. Ebből kifolyólag úgy döntöttem, hogy akkor még sem csinálom meg. VISZONT hosszas gondolkodás után átalakítottam az alapötletet egy multiládáva. Egy játszótérről indul az egész, ahol két és fél méter magasan elrejtettem egy nanot, benne egy igen egyszerű kérdéssel: Mikor fedezte fel Kolumbusz Amerikát, alatta két válasszal, és két koordinátával. Csináltam egy B tervet is, hogyha esetleg nem tudnák megközelíteni a nanot, mert sokan vannak, vagy bezárják a teret, akkor a kerítés mellett van egy tábla felirattal, rajta egy évszám. A műveletek elvégzése után megkapják a következő koordinátát.



A második állomás kb. 500 méterre terveztem, két villanyoszlopot választottam egy templom előtt, nem túl messze egymástól. Az egyiken az áll, hogy: rossz válasz. A másikon pedig a harmadik állomás koordinátája.


Innen kb 300 méterre a pékség sarkánál a rácsos betonzat alatt két helyen van egy luk. Az egyik lyukba egy tégelyt helyeztem el, benne egy kérdés: Mikor lett Costa Rica független Spanyolországtól. Hogy ne haladja meg az amerikaiak szintjét se, ezért segítségként mindkét válaszban ugyanaz az évszám, és a nap is. Itt is csináltam egy B tervet. Ha még sem találnák meg a tégelyt vagy túl nehéznek találják a kérdést, akkor a bolt előtti telefonfülkére egy kevésbé feltűnő helyre felírtam a végső állomás kódját (le kell hajolni, csak akkor látható).



A végcél maradt ugyanaz, amit a húsvéti ládának terveztem eredetileg. Egy másik parkban (elég közel a kiindulóponthoz) egy nagy fa tövében a gyökér alatt (a rossz koordináta egyébként egy útjelző táblára mutat, hátán "rossz válasz" felirattal). A láda további különlegessége, hogy kicsinosítottam, és a log, amit alá kell írni -a szintén magyar ötlet alapján- egy filmesdoboz, amiből ki kell húzni a filmet, és arra lehet írni.

Egyszóval ez a legtökéletesebb láda, amit alkottam eddig, mert ezt tényleg nagyon megterveztem! És kevesebb mint 24 óra alatt jóvá is hagyták. A rendszergazda már úgy ismer, mint a rossz pénzt, megkérdezte, hogy minden oké-e, mert egy képet se raktam ki ehhez. Nem akarom lelőni a poént, főleg, hogy multiládáról van szó!

Ja, és a láda neve onnan jött, hogy San Pablo nevű kerületben lakom, és így egyszerűen St. Paul's Treasure lett, mert ez igazi kincs!




1 comment: