2010/08/26

Juan Santamaría nemzetközi reptér

Ha már szó esett a nicaraguai reptérről, akkor San José is megérdemel pár szót. A ticók szerint a reptér Alejuela megyéhez tartozik, de igazából nem kell megijedni, legalább annyira San José része, mint ahogy Ferihegy is Budapest része.

Ez a nemzetközi reptér már évek óta felújítás alatt áll, a munkálatok ma is folynak, de talán manyana majd befejezik. Egész jól néz ki belülről, bár kívülről sem csúnya. Amit nem szeretek benne, hogy a kiutazó utasoknak fel kell mutatni az útlevelüket, és a jegyüket is az ajtó előtt, mielőtt még belépnének a reptérre. Persze egy leleményes magyar feltalálja magát és azt mondja, hogy elektronikus jegye van, ha nagyon ki akar kísérni valakit.

Na és akkor ki volt az a Juan Santamaría? A ticók nemzeti hőséről nem ír a wikipédia, csak annyit, hogy az ország nemzeti hősének a napja április 11. A monda szerint amikor William Walker lett Nicaragua elnöke, akkor már kiszemelte következő áldozatát, nem mást mint, Costa Ricát. A hazaszerető ticók nem hagyták, hogy az ő országukat is rabszolgaság alá vonják, ezért szembe szálltak William Walker csapatával, és egészen Rivasig, a főhadi szállásukig űzték őket. Itt jön a képbe Juan Santamaría, aki halálmegvető bátorsággal fáklyát ragadott, és rájuk gyújtotta a bázist. Annak ellenére, hogy többszörösen megsebesítették, volt ideje tervét véghez vinni, és Costa Rica független ország maradhatott.

Úgy nézzétek ezt a képet, hogy fáklya van a kezében, nem pedig bunkós bot, mint ahogy én azt első ránézésre hittem. A szobor pedig közvetlenül a reptéren, az érkezési hely mellett található a füvesített részen, amit én 9 év után most vettem észre először...


3 comments:

  1. megnyugodtam! tényleg az én lányom vagy!!!!!:)))))))) (bunkósbotnak néztem, és 9 év után sem vettem volna észre a szobrot!:))

    ReplyDelete
  2. Ez nagyon jó!!! :D :D :D :D
    Na meg a manyana, már ha meghallom ezt a szót, fel áll a hátamon a szőr!!! Ha manyana, akkor az talán soha nem, sőt biztos, hogy nem fog megtörténni...eddigi tapasztalataim szerint! :S

    ReplyDelete