2010/04/26

Fraijanes tónál



Összetrombitáltam a helyi geocachinges társaságot, szervezői munkámmal akár a Guinness rekordok könyvébe is bekerülhettem volna, ha azt vesszük, hogy 100%-os volt a részvételi arány!!!! Na, ezt csináljátok utánam! Reynaldo hiányzott, de az ő rejtése volt, ezért nyilván nem jött el; illetve Fejvadász felesége, Maryanntica, de ő beteg volt. Őket egy családnak számolva Costa Rica apraja-nagyja összegyűlt, rászolgáltunk a Csipet-Csapat névre.

10 órára beszéltük meg a találkozót, Alvaro még péntek este is írt sms-t, hogy ő mikor indul, és hogy Fejvadászt is felveszi útközben. Flavio latinos stílusban nem igazolt vissza, ami persze rendszerint nemet jelent, de akár lehet belőle igen is.

A GPS mindenképpen Alejuelán át akart a Poás vulkán felé zavarni, amit én kimondottan utálok, mert akkor Heredia és Alejuela főutcáján is át kell verekednem magam, ami a reggeli piac miatt nem kis munka. Eddig három alkalomból mindig Barvan keresztül mentem, akármennyire is ragaszkodott a GPS a másik útvonalhoz. DE szombat reggel egy belső hang sugallatára (amit én természetesen jelnek vettem, mint később kiderült így jobban jártam két okból is) meggondoltam magam, és boldoggá tettem a GPS-em, legyen neki karácsony, úgy lesz, ahogy ő akarja.


Amikor már elhagytam Alejuelát és a 17 km-es szakaszon vezettem a célig egyszer csak megcsörrent a telefonom:
- Berna?***
- ??????
- Flavio vagyok. Csak nem egy Suzuki Altot vezetsz?
Belenéztem a visszapillantó tükörbe, ahol Flavio egy térképpel a szélvédőn hevesen integet.
- Flavio, micsoda meglepetés! Hát mégis eljöttél!
- Igen, csak azért hívtalak, hogy szóljak, hogy várjatok meg, mindjárt ott leszek én is. De úgy látom te is késésben vagy...
(Ekkor éppen 10:15 volt)
- Késésben? De hát Costa Ricán nem lehet elkésni! Manyánánál biztos hamarabb érünk oda. - mind a ketten felnevettünk.

Van még mit tanulnia az országról! Hazájában, Brazíliában van egy mondás, hogy az országon belül a déliek azért dolgoznak, hogy eltartsák az északiakat. Ő déliként (vagyis az egyenlítőtől távolabb) a kemény munkához, pontossághoz van szokva. Az emberek tényleg nem szeretnek a nagy melegben dolgozni! Amúgy már hetekkel ezelőtt számot cseréltünk, amikor elkezdte bombázni a ládáimat, és a H betűs matricámról ismert fel. Le a kalapot előtte. Valami belső beépített GPS-e lehet, mert a blackberry-n nincs Costa Rica térképe, így kb. toronyirányt tájékozódik, meg igazi térképpel, és állítólag eddig meglepően jól mindenhova eltalált, egészen addig amíg nem engem követett.


Alvaroékkal egy időben érkeztünk, csak mi a Fraijanes erdőhöz, ők meg a Fraijanes tóhoz. Az utca két szemközti oldalán voltunk, és az utóbbi volt a jó megoldás. Alvaro már ismerte a Flaviot (egymás nyomában kessingeltek egyik nap), Fejvadásszal pedig most találkoztak először.

A fiúkra hagytam a vadászást, ők jobban értenek hozzá, meg különben is minek egy negyedik GPS is. Az elsőt Alvaro találta meg, egy tető alatt volt a nano. Megkerültünk egy kiszáradófélben lévő tavat, és nagyon jó kis félre eső ösvényen egy kidőlt farönk alatt találtam meg a Costa Rica-i viszonylatban nagynak számító második ládát. Itt átadtam a kék rénszarvast a Flavionak, és megkértem, hogy egy sűrűn látogatott ládában hagyja valahol Braziliában (mert ez az utazóbogár azon versenyzik egy másikkal, hogy kijut el hamarabb Belgiumba). Kérdezte, hogy a Sao Paulo reptér megfelel-e? Tökéletes! Elvileg így kilométerben messzebb kerül a céltól, de sokkal nagyobb esélye lesz arra, hogy valaki elviszi majd Európába, mintha még Costa Ricán dekkolna öt hónapot!

Folyt köv.



***Flaviot azóta sem tudom lebeszélni arról, hogy ne Bernázzon. Azt mondta náluk a Berna a Bernadett megfelelője. Általában nem szeretem, ha átkeresztelnek, de neki kívételesen elnézem, mert olyan szeretetteljesen mondja. Amúgy ha már hallottatok durva spanyolt, az a spanyol portugál akcentussal!!! Nagyon oda kellett figyelnem, hogy a Flaviot megértsem. Emlékszem, hogy néztem először, hogy ezek úgy ropogtatják az R betűt, mint más a száraz kenyeret. Hát mit ne mondjak, a portugálokhoz képest labdába sem rúgnak a tico-k.

1 comment: