2010/09/14

Lámpás felvonulás



Holnap ünneplik a Függetlenség napját a ticók. Szeptember 14-én sötétedéskor az összes óvdás és iskolás körbe járja a várost lámpással a kezében. Egy papírdobozt kidekoralnak a nemzeti zászló színeivel, vagy pedig valami hagyományőrző formát csinalnak belőle. Ezt akár készen is meg lehet venni. Mécsest helyeznek benne, egy farúdra akasztják, és maguk előtt lóbálva mennek végig csoportosan. Nem kell hozzá nagy képzeleterő, hogy belássuk mennyi veszélyt rejt magában ez a nemzeti szokás; nem egy olyan történetről hallottam, ahol az osztálytársak egymás haját gyújtották meg véletlenül...

Itt jegyezném meg, hogy pár évvel ezelőtt én ezeket a dobozokat ajándékcsomagolásra használtam! Rettenetesen tetszett, hogy ilyen echte costa ricai dobozkába rakhatom a szeretteimnek szánt mütyüröket. Csak azt kifogásoltam, hogy miért csak augusztus végén és szeptember elején árulják; illetveazt sem értettem, hogy miért nyitott a doboz közepe. Mit ne mondjak ezzel a cselekdetemmel még jobban sziven ütöttem őket, mint amikor bablevest melegítettem a rizsfőzőben.




1 comment:

  1. tényleg úgy néz ki, mint egy eredeti CR-i ajéndékdoboz!:)

    ReplyDelete