2010/09/09

Gyereknap


Ma van Gyereknap Costa Ricán. Hogy miért pont ma, azt ne kérdezzétek. A nap hasonlóan zajlik számukra, mint nálunk. Egész nap játszanak, csokit esznek, sőt még jelmezbe is beöltöznek. Az alapvető különbség az, hogy a nap fénypontja az ugynevezett PINYÁTA. Ilyennek először az USÁban találkoztam, de egész Közép-és Dél-Amerikában elterjedt. Egy papírkartont vágnak ki különböző formára és díszitik ki, majd teli töltik édességgel. Ezt fellógatják egy zsinórra, a gyerekek kezébe jó esetbe egy fa darabot adnak, rossz esetbe egy baseball ütőt, és a mozgó pinyátát addig püffölik -ideális esetben egyszerre csak egy, és egymást váltják- amíg abból ki nem esik a sok cukor és csoki. Ekkor a többiek, akik eddig ezt csak aktívan figyelték kis zacskóval a kezükben megrohamozzák a pinyátát és felszedik a cukrokat a földről. A játék célja természetesen az, hogy minnél több cukorra tegyenek szert a gyerekek.

Ezek képek még Nicaraguában készültek, sokkal szebb pinyátákat láttam ott. Itt inkább ilyen köralakúak vannak. A felnőttek így szórakoznak:






3 comments:

  1. a bábút ütik a gyerekek???????

    ReplyDelete
  2. Igen, addig puffolik, amig ki nem esik belole a sok cukor!

    ReplyDelete
  3. Ezt soha nem értettem, (csak a filmekből ismertem), hogy mire jó ez...?
    Kérdeztem a férjemet is, hogy mi az értelme, igazából nem tudott felelni rá...

    ReplyDelete