2011/01/05

Turrón és cajeta



Ha már szóba került a bejgli, akkor érdemes megemlíteni a ticók egyik kedvenc eledelét is (ami megegyezik a spanyol változatával) a turrónt, ami a karácsonyi vacsora után desszertként eszik, de az év akármelyik napján is szivesen fogyasztják.

A hagyományos turrón hozzávalói megegyezik az 500 évvel ezelőtti alapanyagokkal, vagyis mandula, aszalt gyümölcs, méz, tojásfehérje és cukor. De manapság már egyre népszerűbb, hogy a mandulát csokoládéra, gyümölcsre, kókuszra vagy mogyoróra cserélik.

Szerintem már nem nagyon kinlódnak ennek az elkészítésével, mert akármelyik élelmiszerboltban beszerezhető több ízben is.

Én nem vagyok édes szájú, és túl keménynek találtam az én ízlésvilágomhoz, de sok más külföldinek bejött. Érdemes belőle haza vinni, remek szóróajándékként szolgál.

Másik ilyen helyi édesség a cajeta (ejtsd kahéta) ami dulce de leche-ből készül (felfőzött sűrített tej, íze leginkább a karamellre hasonlít), sokkal puhább mint a turrón, de legalább olyan édes.


2 comments:

  1. biztos finom mindkettő, de hol van a tortillához és a babkrémhez képest...????:))))))))

    ReplyDelete