2011/02/22

Menza - plato del dia


Olla de carne

Az épületkomplexusunkban található menzán nap mint nap nagy a választék. Az alap a bab rizzsel, emellé lehet választani az öt féle húsból egyet, a három féle zöldséges köretből egyet, a három féle salátából is egyet, illetve jár hozzá ivólé is, ebből is van három féle egy automatában, illetve egy 100%-os. Ezek az összetevők minden nap változnak, kivéve a rizst és a babot. Az állandó. Én a nem létező kivételek táborát erőstem egymagam, mert nem vagyok oda a fekete babért, ezért nekem megengedik, hogy válasszak helyette még egy köretet. Vannak különleges napok, például hétfőnként van olle de carne –ami egy erős marhahúsleves olyan zöldségekkel, amit el sem tudtok képzelni, például yuka, vagy platáno stb-, levesbetét helyett (azt nem ismerik) rizs jár. Van amikor rizseshúst kínálnak, ekkor pataconest –préselt platáno olajban kisütve, nagyon finom- és salátát adnak hozzá. Minden tizedik után a következő ebéd ingyenes.

Tehát elmondható, hogy a körülményekhez képest elég változatos és megfizethető is.

Hetente kb 2x vagy 3x eszem ott, mert van amikor megerőltetem magam és főzök otthon, van amikor pedig máshol eszek. Ma az a váratlan fordulat ért, hogy amikor kiválasztottam az ételeket, és már fizettem volna érte az előre kiszámolt pénzzel, akkor közölte a pénztáros, hogy már ki van fizetve az ebédem. Sejtelmesen csak annyit mondott, hogy: egy úriember által.
Egy két pillanatig csodálkoztam ezen, aztán megköszöntem, és távoztam.

Egyébként vannal elképzeléseim arról, hogy ki okozta a kellemes meglepetést, de a részemről közömbös az illető. Mindig lelkesen köszön ha meglát és legnagyobb beszélgetésünk eddig az volt, hogy "mit csináltál karácsonykor" mire én azt válaszoltam, hogy lementem a partra, de arra már nem emlékszem, hogy ő mit mondott. Még a nevét sem tudom, és nem hiszem, hogy valaha is bemutatkoztunk volna egymásnak, de ő kolléganőnek hív.

Plato del dia

2 comments:

  1. ááááááááááááááá, szóval egy titkos rajongó!!!!!!!!!!:))))))))))))))) az ebédednagyon guszta!!!!!!!!! a platánód felét kérem!!!!!!!!:)))))))))

    ReplyDelete