2011/05/12

Leesett Madárfészek



Kimentem az épület elé telefonálni, mindeközben ágrecsegést hallottam, és nem sokkal később az egyik elszáradt pálmafaág megadta magát. Ahogy fel-alá járkáltam, nem sokkal később egy felrepedt tojásra lettem figyelmes nem messze a leszakadt ágtól. Ahogy jobban szemügyre vettem a pálmaágon egy 10 cm átmérőjű fészek díszelgett. A tojás kb hüvelykújj fele lehetett, halványkék színű barna foltokkal. Meglepő módon csak egy darab volt benne.


A munkatársaim azonnal beazonosították, hogy csakis kolibri tojásról lehetett szó. Nem vagyok egy madárszakértő, de az irodaház körül még soha nem láttam kolibrit, ezért kicsit kutatgattam a neten, hogy mégis mi lehet az. A leírások alapján a "grackle" nevezetű madárnak van ilyen tojása, aminek egyik fajtája a trópusokon is előfordul. És ami igazán felhívta rá a figyelmemet, hogy ez a madár felelőtlenül magára hagyja a fészkét, melynek következtében a tojások nagy része elvész. Ez is illik rá. Pontos fordítást nem találtam, emlegetik menjo, csóka és csiröge néven is. Kinek mi tetszik. Fekete alapszíne van egy kis kékkel a nyakánál, első ránézésre a fekete rigóra hasonlít.

Viszont a nagy keresgélésben találtam egy olyan videót, amit érdemes megnézni a kolibiről. Fantasztikus. A kedvencem!


2 comments:

  1. kár, hogy összetört, és nem tudtad megmenteni a tojást:(
    a kolibris videó csúcs, jó, hogy megtaláltad! cukik a fiókák - érdekes, milyen rövid a csőrük, amíg kicsik...

    ReplyDelete
  2. Hat,erre mondjak,hogy feneketlen bendoju!

    ReplyDelete