2011/03/27

Tatu

A mi nap egy esti sétám alkalmával tatut láttam egy viszonylag zártnak mondható lakóparkon belül, amint éppen az árok mellett keresett betevő falatot! Mivel nem volt nálam a fényképezőgépem, ezért sajnálatos módon ezt a képet nem én készítettem. Őszintén szólva ezelőtt még nem is hallottam erről az állatról, pedig Dél- és Közép-Amerikában elterjedt övesállatról van szó. Tényleg olyan volt, mintha páncélja lenne! A legkisebb fajta a páncélos egér, aminek súlya 120 gramm körül van. Na, az az amivel nem is szeretnék találkozni, főleg nem a lakásomon belül vagy közvetlen környékén. De az óriástatu akár a 60 kilót is megközelítheti! Amit én láttam az kb egy kisebb termetű közepes kutya méreteinek felelt meg, talán 10-15 kilósra saccolnám első ránézésre. Mivel nem gömbölyödött össze ezért feltételezem, hogy nem ijedt meg, de azért visszahúzdott az éjszaka védte sötét bozótosba.

2 comments:

  1. én a mini-taturól nem hallottam még, de szerintem az is cuki lehet! őt is szívesen tartanám házi kedvencként, szorosan a házi gyík, a tukán és az iguána mellett!:)))))))

    ReplyDelete
  2. Egyszeruen gyonyoru !!!Azert nem lenne a baratom.

    ReplyDelete